Melih ve Ankaralıların Stockholm Sendromu

3 Comments

atakule

Geçmiş zaman, tam olarak hatırlamıyorum, Bilkent Köprüsünün altındaki taksi durağından taksiye bindim. Adam, sürekli şikâyet ediyor. “Melih şöyle yaptı, böyle yaptı. Ankara’nın içine etti. Kaç haftadır, ekmek kazanamıyoruz.” “Bir türlü bitmedi inşaat” Aradan 4-5 ay geçti. Tekrar aynı adama denk geldim. Bilerek konuyu kavşaktan, işlerden açtım, bakalım ne diyecek diye. “ Valla biraz sıkıntı çektik ama güzel oldu beaa” dedi. “ Ben hatırlıyorum seni, 4 ay önce çok sövmüştün” dedim. “ Yaa, abi öyle ama adam sonuçta hizmet ediyor, diğerleri hem yiyordu, hem de bir şey yapmıyordu” dedi. “ Peki” dedim. Konu değişti.

Şimdi yukarıdaki görüş, Ankaralıların çoğunluğunun görüşüdür. Zaten çoğunluğun görüşü olmasa, 20 yıldır Melih Gökçek seçilmezdi. Ama hep söylediğim bir şey var, çoğunluğun görüşü her zaman doğru değildir. Hatta çoğu zaman doğru değildir. Türkiye’de ise, yüzde doksan yanlıştır. Çünkü Ankaralılar Belediyeciliğin ne olduğunu daha önceki tecrübelerine dayanarak edinmişlerdir. Hatta Belediyeyi devletin bir uzantısı, yerel devlet yapısı olarak görmüşlerdir. Belediye yerel güç unsurudur. İzinleri o verir, yolları o yapar. Belediyeden izin almadan, çiçek bile dikemezsiniz. Türkiye’de belediyeden bir hizmet alırsanız bu LÜTUF ’tur, HAK değil ve muhtemelen sitenizde bir BAKAN falan oturuyordur 🙂 .

Hal böyle olunca, bizim vatandaşımız hizmetin gözüne sokulmasından memnun oluyor. Yani, öyle asfaltlama yapılacaksa, yol tümden kapanacak. Öyle tali yol falan açılmayacak. Çilesini çekecek. Çöpü mü toplanacak? trafiğin en kalabalık olduğu saatte toplanacak. Çöp kamyonunu görecek. Öyle gece gece gizli çöp mü toplanır? Ya da yollar temizlenecekse, gündüz vakti, peşinde konvoy olacak. Sonra yolları doğuştan temiz zanneder vatandaş, nasıl temizlendiğini öğrenemez.

İşte bu durumun Psikolojideki adı Stockholm Sendromu. Gerçi dünya tarihinde bu kadar büyük ölçekli olanı var mı? bilemiyorum. Topluca tecavüzcüsüne âşık olan şehir?

Peki, bu durum nasıl değişir? Yani CHP, MHP ortak aday çıkarsa falan değişir mi? Hiç sanmıyorum. Başlarda biraz iyi gider belki, sonra tecavüzcünün adı değişir. Asıl değişimi sağlamak için, halkın Belediyenin ne olduğunu anlaması lazım. Belediye halkın, ihtiyaçlarını gidermek için kurduğu şirkettir. Yani bütçesini halkın ödediği vergiler oluşturur. Bu vergilerle, halka hizmet eder. Vergi ödeyen herkes şirketin hissedarıdır. Yani oy veren herkes değil! .

Şimdi bu ne demek? Vergiyi veren, düdüğü çalar demek. Aynı devlet gibi, belediyeler de bize hizmet etmek için varlar. O yüzden ne kadar küçük, o kadar iyi.

Belediye, küçük ve yerel olunca ne oluyor? Parayı bir yerden alıp, bir yere aktaramıyor. Site yönetimi gibi küçük ve denetlenebilir oluyor. Ve en önemlisi, semtin sakinleri ne istiyorsa o oluyor. Siyasi iktidardan bağımsız oluyor.

Ankara’da ise Büyükşehir ( Devlet Baba ) ne istiyorsa o oluyor. Yerel belediyelerin hiç söz hakkı yok. Büyükşehir’e yanaşırlarsa ne ala. Yanaşmazlarsa geçmiş olsun.

Bütün bu laf salatasından ne sonuç çıkıyor?

Biz istediğimiz kadar yırtınalım. Benim evimin önündeki çukur ’un kapatılması, A semtinde oyunu bir torba kömür için verecek adama bağlı olduğu müddetçe, yani sistem değişmediği sürece; Melih ve Tayyip gibi demagoglar başımızdan eksik olmaz. O yüzden, bence sizde en başta anlattığım Taksici gibi yapın. Keyif almaya bakın 🙂

Kalın Sağlıcakla;

Reklamlar

3 thoughts on “Melih ve Ankaralıların Stockholm Sendromu

  1. Yazıyı okudum öncelikle gerçekten öğrendim ve bilgilendim..Çok teşekkürler…Ben de artık neden … neden….. neden diye kendi kendime sorup durmayı bıraktım diyebilirim….Zarar veriyor çünkü…..çok haklısın…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s