Mikanos,Santorini,Midilli Bölüm -2-

Leave a comment

Barlar bölgesinin pek bir esprisi yok.Gerçi çalan müzikler güzel, İçkiler güzel hazırlanıyor. Gece saat 2’ye kadar da orada takılıyoruz. O saatte aspava yemeye alışmış, bünyelerimiz acıkıyor. Gemiye gitmeden son durak Gyros’çu ( Dönerin Yunancası 🙂 )…

Sabah Santorini de uyanıyoruz. Volkanik bir ada olan Santorini’nin Limanı, dik bir yamacın altında.Şehir ise tepede. Şehre ulaşmanın iki yolu var. Biri Teleferikle, biri de eşeklerle. Biz sallana sallana indiğimiz için , teleferikte epey bir sıra var. Mecburen eşekleri tercih ediyoruz. İyiki de ediyoruz. Muhteşem bir manzara eşliğinde, bineklerimiz bizi tepeye kadar çıkarıyor. Hemde kendi başlarına !

Santorini daha sakin bir ada. Ben burayı daha çok beğendim ama Sinem’e biraz fazla sakin geldi. O’nun aklı hala Mikanos’ta. Santorini daha çok Yeme-İçme ve alışveriş yeri. Bizde kendimizi alışverişe vuruyoruz. Alışveriş derken yöresel şeyler tabi. Şarapları da meşhur buranın. Girdiğimiz dükkanlarda içki tatmaktan, hafif çakırkeyif oluyoruz.

Otobüsle ada’nın heryerine gidilebildiğinden, biz yine tur almayıp ; meşhur köyü Oia’ya gidiyoruz. Oia tam bir manzara köyü. Bol Bol fotoğraf çekip, geri dönüyoruz. Bir şeyler atıştırdıktan sonra gemiye geri dönüyoruz. Gece burada konaklamak, güzel olabilirdi. Santorini daha uzun zaman ayrılması gereken bir yer.

Akşam Midilli’ye gitmek üzere yola çıkıyoruz. Yürümekten ayaklarımız şişmiş, geceyi odamızda televizyon keyfi yaparak geçiriyoruz.

Midilli Ayvalık’ın tam karşısı. Pek çok yönden de benziyor. Liman’da bir kahvaltının ardından, güzel bir beach’e gidiyoruz. Orada kelimenin tam anlamıyla pinekliyoruz. Gemi kalkmadan önce biraz alışveriş ve rotamız İstanbul…

Gemiden İniş , binişimiz kadar zorlu olmuyor. O yüzden daha güzel hatıralarla ayrılıyoruz ve Tatilimizi sonlandırıyoruz. Turu tavsiye eder misin ? diye soruyorsanız, ediyorum. Özellikle İstanbul’da oturanlar için , güzel bir kaçamak.

Kalın sağlıcakla;

P.S Fotolarda model olarak kullandığım, eşim Sinem’e teşekkürlerimi borç bilirim 🙂